måndag 7 februari 2011

Mer om meditation

Meditation ger din själ näring, stillar en inre andlig hunger och hjälper dig att utveckla din förmåga att vara uppmärksam på alla områden av ditt liv utan att bli distraherad.

Personligen tycker jag att meditation ger den bästa lindringen vid långvarig smärta. Jag lider av fibromyalgi och har blivit mycket hjälpt av meditation. Ofta glömmer jag helt enkelt att ta min eftermiddagsdos av smärtstillande tabletter efter meditationen. Det krävs dock att jag mediterar regelbundet för att uppnå förbättringen.

Ayurvediska behandlingar har även hjälpt mig en hel del, efter 28 dagars behandling kan jag klara mig på knappt halv dos medicin jämfört med innan. Det återstår bara att se om det håller i sig. Nu är det ca 4 månader sedan jag fick behandlingen och min livskvalitet har ökat markant.

Läs mer här om meditation mot smärta

Läs mer om ayurvediska behandlingsresor här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar