lördag 26 februari 2011

En presentation av mig som skriver den här bloggen

Jag är en 50+ kvinna som lider av svår Fibromyalgi sedan flera år. Kampen mot sjukdomen och Försäkringskassan har fått mig att öppna ögonen för alternativa behandlingsmetoder, vilka har hjälpt mig i mycket högre grad än de piller som vår traditionella medicin har att erbjuda.
Hoten – kraven från Försäkringskassan innebär även ett stort stresspåslag som knappast gör sjuka bättre, oavsett sjukdom. Men nu när begreppet sjukdom mer eller mindre tas bort känner jag att jag måste göra allt som står i min makt för att bli frisk.

Jag har använt meditation under många år, av och till, jag började på 70-talet med en utbildning i Trancendental meditation, men sedan jag upptäckte Mindful meditation utför jag den dagligen med häpnadsväckande resultat. Under våren och sommaren gick jag olika meditationskurser och provade många tekniker, vilket resulterade i den Smärtmeditation som jag satte ihop, tillsammans med en erfaren musiker.

Efter 3 månader med Smärtmeditation kunde jag minska min medicinering med 25% och ändå känna mig friskare.

I kampen att bli frisk har jag även genomgått drygt en månads daglig Ayurvedisk behandling mot sjukdomen, en behandling som ytterligare reducerade min medicinering med ca 25%, lite beroende på dag. Vissa dagar behöver jag bara 25% av min medicindos.
Idag lever jag ett betydligt bättre liv än för bara några månader sedan till följd av mina dagliga meditationer och den ayurvediska behandlingen, som jag kommer att fortsätta med tills jag är helt frisk.
Just nu genomgår jag en healingbehandling som också verkar påverka mitt mående till det bättre.

Visst kostar det en del att använda alternativa behandlingsmetoder, men de ger utan tvekan gott resultat.


Du har även möjlighet att söka handplockade fonder för rekreationsresa om du beställer din resa via Upplevelseresor. Jag har själv fått pengar till behandlingar genom fondmedel.

Det gäller att du hittar den behandlingsmetod som passar just dig och din sjukdom.

I mitt botaniserande inom den alternativa medicinen har jag hittat en hel del intressant läsning, som du får ta del av på den här bloggen.

Följ mig gärna under mitt sökande och maila gärna dina egna erfarenheter till Smartmeditation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar