onsdag 15 juni 2011

Hur går det för mig och min fibromyalgi?

Som jag skrev i mitt första inlägg så är jag en kvinna med svår fibromyalgi som letar bot för sjukdomen. För ungefär ett år sedan tröttnade jag på min smärta och på alla värktabletter som jag är beroende av, vilka ändå bara hjälper till en del. Så jag bestämde mig för att börja prova mig fram bland alternativa behandlingsmetoder.


Först började jag meditera regelbundet. Jag använder en meditation mot smärta som ni hittar här
Efter ett par månaders regelbunden meditation började jag få tillbaka mer av min fokuseringsförmåga och känna mig bättre och kunde minska min dos av Tramadol med en fjärdedel.


Sedan åkte jag på en ayurvedisk behandlingsresa, ni hittar sådana här
Jag genomgick 28 dagars ayurvedisk behandling och mådde bättre och bättre så jag kunde skära ner min dos till en fjärdedel av normal dos. Underbart! Samtidigt blev jag alltmer rörlig och det kändes som om jag fått ett nytt liv. När jag kom hem höll denna känsla i sig i en dryg månad men sedan kom ett bakslag. Men behandlingarna gav bestående resultat på många sätt. Min kondition har ökat och mitt humör håller sig uppe, även om en del av värken kom tillbaka.


Jag hängde i med meditationen och började titta på kosttillskott. Nu äter jag 1000 mg Magnesium, 500 mg morgon och 500 mg kväll. Detta hjälper definitivt mina muskler att vara mer avspända och påverkar sekundärt en del av värken.
Jag äter även Spirulina, som är mycket rikt på B12 och även det har gjort mig piggare och fått ner min värk till en del.


Jag började även på yoga och har lärt mig andas rätt. Detta är helt fantastiskt, det har fått mig att känna mig starkare, gladare och gett mig inspiration att fortsätta mitt sökande och snart vara helt fri från mina symtom.


Nu har jag börjat titta på kosten och tänker börja exprimentera med olika dieter för att se om det hjälper. Det första jag ska utesluta är socker.


Så jag kämpar på och kommer att hålla er uppdaterade om vad jag hittar i mitt sökande och om hur det påverkar mig.

1 kommentar:

  1. intressant,jag gör samma resa som du+akupunktur,kosten LCHF fungerar för mig.var hittar du spirulina?

    SvaraRadera